Sunday, January 03, 2010

Men vs Wild di bilikku..


Malam tadi i stay up untuk me'report'kan diri...


Almost nak siap jugak la report practical tu sebelum ada gangguan anasir luar. Tensiiiiii!!! Lebih kurang dalam pukul 1 am i nampak sekor hewan berwarna hitam menggerutu, berkaki 4, panjang kira-kira 15cm dan elastik menyelinap masuk ke dalam bilik i. Hewan tu boleh rilek je masuk ikut tingkap macam xde pape berlaku. i yang cuak mane la tawu tibe-tibe dia datang dekat. Eiiyeee x rela aku!! I observe je dulu tengok dia nak wat ape lak pasni (padahal panik). Bila dia gerak sikit, I terus lompat ke pintu *over pulak* lalu mengetuk bilik Dira di hadapan sambil memanggil-manggil gadis itu meminta tolong beliau.

''Diraaaaaaaa...de cicakkk besarrrrrr!!!!!!"

Dengan pantas Dira mencapai shieldtox dan berlari ke bilikku. "Mane lin, mane lin?" Fuhhhh dasyat la Dira berani gile u beb! Berbekalkan shieldtox Dira terus tiptoed ke arah hewan itu lalu psssstttttttttt!! Dira berjaya spray dan hewan itu terus lompat ke bawah katil (aduhai ape ke bengap cicak ni.. kuar je la ikut tingkap ko masuk tadik).

Malangnya hewan itu seolah-olah kebal dan pura-pura dah mati. Macam la orang x tawu taktik basi tu. Pigi daaa...

Dira terus berusaha untuk mengeluarkan hewan itu lalu menyuluhnya dengan menggunakan torchlight. Oh disitu dia menyorok rupenye. Spray kali kedua dilepaskan dan tiba-tiba blok K4M dikejutkan dengan jeritan yg agak histerical oleh dua orang gadis. Ngeeeeeee~ Tak sengaja lor huhuhu.

Sekelip mata je hewan tu boleh hilang! Pelik bin ajaib tul. Dira pon dah penat & menasihati i untuk tutup lampu. ''Cicak suke lampu baik lin tutup jap. Nanti dah gelap baru dia keluar." kata beliau. Beliau juga menasihati agar i tdo aje di biliknya memandangkan i semakin gelisah dengan fakta hewan tu is still in my room okeyh! Lagipon dekat tingkap ade lagi sekor hewan yg sama berwarna coklet cair dan gemok sedang keluar masuk macam umah sendiri.

Terpaksa juga i beranikan diri untuk tdo walaupon dalam keadaan x aman. Kalaulah hewan tu masuk dalam comforter macam mane? atau kalau dia jatuh atas pale masa tengah tdo? or worst masuk dalam baju?? Eeeeeee memang jiwa kacau.=(( Golek punye golek pukul 3 juga baru lena. Hasilnya arini bangun kul 11. Dem cicak!





p/s: Kat umah xde cicak. Ade 2 bodyguard Foosa & Tabby. Plus ayah yg ske melastik cicak & serahkan pada bodyguard yg pakar. Homesweethome.

4 comments:

Unknown said...

cak..cak..cak...bunuh cicak pki shieldtox...emm, teknik baru ni...akan ku aplikasikannya...hahaha

Elle.y.n said...

cicak tu x mati pon...dia menyorok coz maybe pening pale... cara paling berkesan guna miaw =)

farhana said...

gelak guling2 baca entry nih :P
Dira si heroin dgn bersenjatakan shieldtox..cayalah ;)

Elle.y.n said...

hehehe...lipas xpe lagi jgn cicak tatahannn!huhu dira hati kering wor...CICAKBUSTER ;D

Post a Comment

 

Blog Template by YummyLolly.com - Header made with PS brushes by gvalkyrie.deviantart.com
Sponsored by Free Web Space